Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyka oleju rzepakowego jako paliwa do zasilania ciagnikowych silnikow z zaplonem samoczynnym

Tytuł:
Charakterystyka oleju rzepakowego jako paliwa do zasilania ciagnikowych silnikow z zaplonem samoczynnym
Characteristic of rapeseed oil as a fuel for tractor engines with self-ignition
Autorzy:
Pilarski, K
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/884153.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Maszyn Rolniczych
Tematy:
oleje roslinne
olej rzepakowy
paliwa
estry metylowe
silniki z zaplonem samoczynnym
Źródło:
Technika Rolnicza Ogrodnicza Leśna; 2009, 02; 26-27
1732-1719
2719-4221
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kryzys energetyczny lat siedemdziesiątych, wywołany dwukrotną znaczną podwyżkę cen ropy naftowej zwrócił uwagę na możliwość poważnego ograniczenia w przyszłości tego surowca energetycznego, zwłaszcza w państwach wysoko uprzemysłowionych. Stąd też w przemyśle motoryzacyjnym zaznaczyły się dwa główne nurty działań. Pierwszy prowadzi do ograniczenia zużycia paliw pochodzących z ropy naftowej poprzez budowę coraz to doskonalszych silników, natomiast drugi prowadzi do poszukiwania i wdrażania paliw alternatywnych, tzn. pochodzących z innych źródeł niż ropa naftowa, bardziej dostępnych i przyjaznych dla środowiska. Jednym z poważniejszych źródeł zatrucia atmosfery jest motoryzacja. Według danych światowych 75% całkowitej emisji tlenku węgla pochodzi z procesów spalania w pojazdach. Ponadto motoryzacja przyczynia się do znacznych emisji takich gazów, jak tlenki azotu i tlenek węgla. Konsekwencją niekontrolowanej i nadmiernej emisji wyżej wymienionych gazów jest zanieczyszczenie środowiska naturalnego i efekt cieplarniany.

Energetic crisis of seventieth years, caused by essential increase of crude oil prices, drew attention on possibility of limiting in future the using of this source of energy, especially in high industrialized countries. There are teo ways of doing that. The first leads to limiting of using of fuels from crude oil by designing and building the more perfect engines. The second way is to search for alternative fuels more accessible and environmentally friendly. The motorization is the most serious source of poisoning the atmosphere. According to world data 75% of carbon monoxide total emission comes from combustion processes in vehicles. Moreover the motorization contributes to considerable emissions of such gases as nitrogen oxides and carbon monoxide. The consequence of such non-controlled and excessive emission of above mentioned gases is pollution of environment and the greenhouse effect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies