Public relations jest funkcją zarządzania, która ocenia nastawienie społeczne, ustala kierunki działania i sposób postępowania zgodnie z interesem społecznym oraz realizuje program działań w celu zyskania społecznej akceptacji. Public relations można także zdefiniować jako: (1) sztukę i naukę osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji, (2) rzetelną, nieagresywną komunikację na wielu płaszczyznach, (3) rezultat działań, proces zachodzący w umysłach ludzi. Różnica pomiędzy PR a propagandą polega na rzetelności przekazu i komunikacji dwustronnej w public relations oraz manipulacji i dążeniu do wytworzenia określonego nastawienia u odbiorcy w propagandzie. Jedną z form PR jest komunikacja pisemna, która powinna spełniać określone standardy, aby rzeczywiście mogła służyć kształtowaniu wizerunku firmy. Specjalistyczna prasa leśna jest obecnie jedną z najlepszych form kreowania wewnętrznego wizerunku firmy. Do kształtowania wizerunku zewnętrznego służy głównie edukacja leśna, wspomagana przez prasę, ulotki, foldery i biuletyny. Do najczęstszych błędów leśników należy stosowanie w publikacjach zewnętrznych specjalistycznych terminów i żargonu leśnego oraz szczegółowych danych liczbowych. W edukacji przeakcentowane są funkcje pozaprodukcyjne lasu, a marginalnie traktowane lub ukrywane funkcje produkcyjne, co prowadzić może do nieporozumień, a nawet konfliktów społecznych.
Public relations is defined as a management function which tabulates public attitudes, defines the policies, procedures and interests of an organization with accordance to social interests, followed by executing a program of action to earn public understanding and acceptance. Public relations can also be defined as: (1) the art and science of reaching harmony with the public by two-way communication and fostering of mutually beneficial relationships between an organization and its publics; (2) reliable and non-aggressive communication on various levels; (3) result of activities, the process ongoing in people’s minds. The differences between PR and a propaganda constitute of reliability of message and two-way communication in public relations, and on the other hand, of manipulation and focusing on creating certain attitude of the receipient in propaganda. One of the PR forms is written communication that should meet certain standards to be effective in service of company’s image creation. Specialist forest press is nowadays one of the best forms to create the internal image of the organization. To manage its outside image mainly the forest education is utilized by means of press, leaflets, brochures and newsletter. The most commom mistakes of foresters are the technical vocabulary and professional foresting jargon used in popular publishing and including too much of statistic data. In education too much stress is put on non-production functions of the forest, while production functions are marginated or even hidden. That can lead to misunderstandings and, finally, social conflicts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00