Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perswazyjne znaczenie doboru slow w wypowiedziach

Tytuł:
Perswazyjne znaczenie doboru slow w wypowiedziach
Persuasive significance of the choice of vocabulary in statements
Autorzy:
Curylo, A
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/880813.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Leśny Zakład Doświadczalny. Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Rogowie
Tematy:
komunikacja werbalna
perswazja
wartosciowanie
konotacja slowna
manipulacje jezykowe
Źródło:
Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej; 2009, 11, 1[20]; 165-170
1509-1414
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dobór słownictwa w komunikowaniu i komunikowaniu się ma istotne znaczenie perswazyjne. Słowa poza informowaniem o faktach mogą również przynosić ich interpretacje i oceny. Wraz z udziałem wartościowania w znaczeniu słowa, następuje sugerowanie odbiorcy stosunku do nazywanej słowem rzeczy. Przy pomocy słów wartościujących można sterować nastrojami odbiorców wypowiedzi oraz ich nastawieniami do określonych osób (grup społecznych) i spraw. Perswazyjne możliwości słów wykorzystuje się w każdej profesjonalnej działalności PR. W działalności PR leśników szczególnie ważne wydaje się komunikowanie motywujące społeczeństwo do współpracy zgodnej z celami leśnej gospodarki.

The choice of vocabulary in communicating and in communication is crucial for persuasion. Words do not only inform about facts but can also contribute their interpretations and assessment. The evaluative element of the meaning of the word directs the addressee towards a given attitude regarding the thing named by the word. Evaluative words can be used to steer the moods of the recipients of statements and to influence their attitude towards certain people (social groups) and issues. The persuasive possibilities of words are used in every professional activity of public relations. In the PR activity of the Forestry Service it seems especially important to communicate in a way that motivates society to cooperate in accordance with the goals of forest management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies