Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Delimitacja rynku na przykładzie sektora cukrowniczego

Tytuł:
Delimitacja rynku na przykładzie sektora cukrowniczego
Market delimitation on the example of the sugar sector
Autorzy:
Pietrzak, M.
Mucha, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/879912.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy
Źródło:
Zagadnienia Ekonomiki Rolnej; 2015, 1
0044-1600
2392-3458
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is aimed at: (1) discussion of the geographical market delimitation, considering the decision-making methods used by anti-trust authorities; and (2) verification of the geo-graphical range of the sugar market using the Elzing-Hogarty test. This market is defined as domestic market in the decisions of the European Commission and Polish anti-trust authorities. The comprehensive research (covering ca. 80 countries of the world supplying ca. 98% of the global sugar supply) showed that – in the light of the Elzing-Hogarty method – most of the countries fail to meet the criteria of the LOFI/LIFO tests, which means that the geographical range of the sugar market is usually supranational. The findings comply – in the general dimension – with the mainstream of the criticism of the European anti-trust authorities for too narrow definition of the markets and, in the detailed dimension – with the opinion of the representatives of the industry and scientists dealing with the sugar sector concerning the supranational range of the sugar market. This controversy points to the need for further research and discussions on the geographical market delimitation. Moreover, the issue should be covered with reference to other agri-food markets – using both the methodology developed with anti-trust proceedings in mind, as well as the concepts stemming from strategic management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies