Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krajobraz antropogeniczny, przestrzenie kreatywne a turystyka

Tytuł:
Krajobraz antropogeniczny, przestrzenie kreatywne a turystyka
Anthropogenic landscape, creative spaces and tourism
Autorzy:
Stryjakiewicz, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/87586.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geograficzne
Tematy:
krajobraz antropogeniczny
przestrzenie kreatywne
funkcja turystyczna
projekty ACRE
projekty CIRES
anthropogenic landscape
creative space
tourist function
research projects ACRE
research projects CIRES
Źródło:
Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego; 2010, 14; 52-62
1896-1460
2391-5293
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ekspansja działalności gospodarczej człowieka powoduje, że coraz większe obszary na kuli ziemskiej reprezentują typ krajobrazu antropogenicznego. Rodzi się pytanie, w jakim stopniu krajobrazy te stanowić mogą walor turystyczny lub środowisko rozwoju turystyki. W niniejszym artykule przedmiotem zainteresowania jest jeden ze składników krajobrazu antropogenicznego – tzw. przestrzenie kreatywne, związane najczęściej z unikatowymi obiektami i niestandardowymi działalnościami kulturalnymi. Przestrzenie kreatywne kształtują się poprzez zespolenie trzech elementów: obiektów, wydarzeń i ludzi twórczych. Wszystkie one wpływają na specyfikę krajobrazu antropogenicznego, tworzą niepowtarzalną atmosferę miejsc (genius loci), co w konsekwencji generuje ruch turystyczny. Artykuł prezentuje - na wybranych przykładach – związek między przeobrażeniami krajobrazów antropogenicznych a introdukcją działalności kreatywnych w odniesieniu do trzech typów krajobrazu: miejskiego, wiejskiego i przemysłowego.

Human expansion results in the fact that ever greater areas of the Earth represent anthropogenic types of landscape. A question arises of the extent to which these landscapes can have a tourist value or can facilitate tourism development. This article focuses on one of the components of the anthropogenic landscape, viz. the socalled creative spaces. Creative spaces are usually connected with unique objects and non-standard cultural activities. They are shaped by a union of three elements: object, events and creative people. All of them contribute to the specificity of the anthropogenic landscape and give places their distinctive atmosphere (genius loci), which – as a result – generates tourist traffic. The article presents, using case studies, a connection between the change of anthropogenic landscapes and the introduction of creative activities in relation to three types of landscape: urban, rural and industrial.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies