Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewolucja rynku piwa w Polsce

Tytuł:
Ewolucja rynku piwa w Polsce
Evolution of the beer market in Poland
Autorzy:
Klimek, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/871199.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 2
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była ocena ewolucji branży piwowarskiej w ostatnich dwudziestu latach. Analiza objęła zmiany w produkcji, handlu zagranicznym, cenach i spożyciu piwa w Polsce. W latach 1995-2013 nastąpił dynamiczny rozwój branży piwowarskiej. Przemiany własnościowe oraz technologiczne, wsparte zagranicznymi inwestycjami bezpośrednimi oraz zmiana modelu konsumpcji alkoholi przyczyniły się do wzrostu produkcji i spożycia piwa per capita. Obecnie polski rynek piwowarski jest bliski nasycenia. Spożycie per capita należy do jednego z najwyższych w Europie i dalszy jego rozwój nie będzie już tak dynamiczny. Eksport, pomimo dużego wzrostu po 2004 roku, nie ma większego znaczenia dla producentów. Dalszy rozwój rynku wymagał będzie od producentów przede wszystkim większych nakładów marketingowych i pozyskiwania nowych grup klientów (segment piw smakowych).

Over the period 1995-2013 Polish brewing sector showed a dynamic increase. Ownership and technological development supported with foreign investments and changes in the pattern of alcohol consumption triggered the growth of production and per capita consumption of beer. Currently Polish market has almost reached a breakeven point saturation with per capita consumption one of the highest in Europe and its further development of the market will not be as dynamic as it used to be previously. Despite a bulk increase after 2004 beer exports is of minor importance for breweries. Further development then will require mainly larger the before expenditure on marketing in order to gain new customers (for instance flavoured beers).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies