Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykształcenie ludności na obszarach wiejskich a stopień wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych

Tytuł:
Wykształcenie ludności na obszarach wiejskich a stopień wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych
Education of the population in rural areas and degree of use of modern information technologies
Autorzy:
Wojnar, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/871177.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2015, 17, 2
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była ocena zmian w strukturze i dynamice wykształcenia mieszkańców na wsi i w miastach oraz określenie, czy miejsce zamieszkania i poziom wykształcenia mają istotny wpływ na stopień wykorzystania technologii informacyjnych. Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród mieszkańców województwa podkarpackiego analizowano wpływ miejsca zamieszkania i poziomu wykształcenia na zakres wykorzystania technologii informacyjnych. Wykształcenie mieszkańców obszarów wiejskich nie miało wpływu na wyposażenie gospodarstw domowych w komputery i dostęp do internetu, było jednak czynnikiem istotnie różnicującym umiejętności komputerowe.

In the paper the structure and dynamics of changes in education of residents in rural areas and in cities were compared. Based on a survey, the influence of a place of residence and level of education on the scope of use of information technologies was analyzed. For the analysis, the chi-squared statistic was used. Education of rural population has no effect on the equipment of households with computers and Internet access, however, it is a significantly differentiating factor in terms of digital literacy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies