Tytuł pozycji:
Uwarunkowania aktywności edukacyjnej ludności wiejskiej w wieku produkcyjnym
- Tytuł:
-
Uwarunkowania aktywności edukacyjnej ludności wiejskiej w wieku produkcyjnym
Determinants of educational activity of the rural population in the productive age
- Autorzy:
-
Kmiec, D.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/870210.pdf
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 2
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była analiza czynników wpływających na kształcenie osób dorosłych zamieszkałych
na obszarach wiejskich. W badaniu wykorzystano dane z 2013 roku, pochodzące z 7688 kwestionariuszy.
Determinanty aktywności edukacyjnej ludności określono za pomocą modelu regresji logistycznej. Na podstawie
uzyskanych wyników stwierdzono, że aktywność edukacyjna ludności wiejskiej uwarunkowana jest w
znacznym stopniu od statusu respondenta na rynku pracy (osoby pracujące kształcą się częściej), posiadanych
kompetencji i regularnego korzystania z internetu. W zakresie poziomu wykształcenia najmniejsze szanse na
podejmowanie kształcenia miały osoby z podstawowym wykształceniem. Posiadanie gospodarstwa rolnego
wpływa negatywnie na aktywność edukacyjną mieszkańców wsi.
The aim of the study was to analyze factors affecting adult education among the rural population. The
study used data from 2013, based on the 7688 questionnaires. Logistic regression model was used to determine
the education activity. Research shows that the education activity depends mostly on responder’s status on
the labor market (working individuals more frequently continue education), their competences and regular
use of the Internet, age and professional experience. In terms of levels of education, people with primary
education are least likely to continue learning. Possession of the individual farm has a negative effect on
the rural population’s educational activity.