Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutek integracji z Unią Europejską

Tytuł:
Zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutek integracji z Unią Europejską
Changes in the approach of residents of rural areas towards education, as a result of the European Union integration
Autorzy:
Sikorska, D.
Wielewska, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/869146.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2013, 15, 6
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono zmiany w podejściu do edukacji mieszkańców obszarów wiejskich jako skutku integracji z Unią Europejską. Populację badawczą stanowiło 214 nauczycieli mieszkających i pracujących na obszarach wiejskich województw: pomorskiego i zachodniopomorskiego. Mieszkańcy obszarów wiejskich są w większym stopniu niż mieszkańcy miast narażeni na trudności w swojej edukacyjnej karierze. Konieczne stało się wyrównywanie szans edukacyjnych tego środowiska oraz wspomaganie oddolnych inicjatyw edukacyjnych. Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” dofinansowuje różnego rodzaju projekty. W latach 2007-2013 w dyspozycji kompetentnych organów było 369,8 mln euro na ten cel.

Education of the residents of rural areas leaves a lot to be desired. This applies not only to the level of education, but also its accessibility for children, teenagers and adults. The situation improved slightly when Poland joined the EU structures. The European funds are to encourage the rural residents to self-organize and undertake invention-filled actions for the improvement of the educational offer in rural areas. As a result, the differences in accessibility to education between the city and the country should diminish. Additional language, IT or sports courses and activities should be organized at schools. The state should support financially the rural schools and assign more funds for extra-curricular activities which enhance and expand knowledge and skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies