Tytuł pozycji:
Możliwości restytucji rynku rodzimych roślin strączkowych na cele paszowe w Polsce
- Tytuł:
-
Możliwości restytucji rynku rodzimych roślin strączkowych na cele paszowe w Polsce
The possibility of market restoration of native legumes for fodder purposes in Poland
- Autorzy:
-
Jerzak, M.A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/868241.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 3
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy była identyfikacja obecnego stanu krajowego rynku rodzimych roślin strączkowych,
a także wskazanie głównych ograniczeń w jego rozwoju. Osiągnięcie założonego celu wymagało przeprowadzenia
badań dotyczących silnych i słabych stron, a także szans i zagrożeń rynku rodzimych roślin
strączkowych w Polsce. W badanych latach obserwowano systematyczne zwiększanie powierzchni upraw
roślin strączkowych pastewnych, jednak nie powodowało to wzrostu wielkości produkcji tego surowca.
Wskazano na konkurencję ze strony rynku soi, jako produktu substytucyjnego, a także na występowanie
rozproszenia terytorialnego, małej skali produkcji tego surowca i brak płynności obrotu. Uznano, że są to
czynniki, które doprowadziły do marginalizacji krajowego rynku rodzimych roślin strączkowych.
The purpose of this article is to identify the current state of the domestic market of legume native and an
indication of the main limitations in its development. To attain the required carry out research into strengths
and weaknesses, and the opportunities and threats of native legumes market in Poland. It concluded that
over the years there has been a systematic increase of area planted fodder legumes, however, do not increase
the volume of production of the raw material. Pointed to competition from the soybean market as a product
substitution, as well as the occurrence of, among other things: territorial dispersion, small scale production
of the raw material and the lack of liquidity on the market. It was recognized that these are the factors that
led to the marginalization of the domestic market of native legumes.