Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane uwarunkowania percepcji żywności ekologicznej przez konsumentów

Tytuł:
Wybrane uwarunkowania percepcji żywności ekologicznej przez konsumentów
Selected determinants of perception of organic food by consumers
Autorzy:
Matysik-Pejas, R.
Zmuda, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/868212.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2011, 13, 4
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań dotyczące niektórych uwarunkowań zachowań konsumentów na rynku żywności ekologicznej. Uzyskane wyniki pozwoliły na określenie skojarzeń respondentów z terminem żywność ekologiczna, a więc pośrednio sposobu definiowania przez nich tego typu żywności. Uzyskano także oceny motywów, które skłaniają respondentów do nabywania żywności ekologicznej. Wyniki badań dają także podstawy to stwierdzenia, w jaki sposób badani identyfikują produkty ekologiczne oraz jaki jest wśród nich stopień znajomość jednostek certyfikujących, działających w obrębie rolnictwa ekologicznego. Uzyskano także opinie badanych na temat głównych barier zakupu żywności ekologicznej.

The paper presents results of research on some aspects that affect perceptions of organic food by the consumer. The problem which is the subject of the article was elaborated on the basis of primary information derived from survey research conducted on 219 respondents. Obtained results allowed the identification of respondents associations with the term “organic food”, and therefore indirectly way of defining by them this type of food. Also obtained an evaluation of motives that lead respondents to purchase organic food. The results provide a basis for determining how the respondents identify organic food and what is among them degree of knowledge of certification units operating in area of organic agriculture. Also obtained opinions of respondents about the main barriers of buying organic food

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies