Tytuł pozycji:
Produkty regionalne - analiza preferencji konsumentów
- Tytuł:
-
Produkty regionalne - analiza preferencji konsumentów
Regional products - analysis of consumer preferences
- Autorzy:
-
Tluczak, A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/867857.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 6
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przeciwwagą dla masowych produktów, które można nabyć w sklepach są produkty regionalne,
które w stosunku do nich stanowią alternatywę. Produkty regionalne można wykorzystywać jako narzędzie
promocji i atrakcyjności regionu. Są one unikatowe dzięki swojemu dziedzictwu kulturowemu przekazywanemu
z pokolenia na pokolenie. Coraz częściej produkty regionalne muszą konkurować z alternatywnymi produktami
międzynarodowym. Celem artykułu było opracowanie za pomocą analizy conjoint profilu produktu
oraz wyznaczenie charakterystyk opisujących potencjalnych nabywców. Badania przeprowadzono w grudniu
2013 roku na grupie 463 konsumentów żywności regionalnej pochodzących z województwa opolskiego.
The alternative for many products which can be purchased in stores, are regional products. Regional
products can be used as a promotional tool and attractiveness of the region. They are unique due to their
cultural heritage handed down from generation to generation. Increasingly, regional products must compete
with alternative products internationally. The aim of this article is to develop, using conjoint analysis, product
profile and the designation of characteristics describing potential buyers. The results have been developed
and discussed on the example of regional food consumers from Opole province.