Innowacje produktowe a preferencje klientów na przykładzie branży piekarniczej Product innovations and client preferences basis on baking industry example
W pracy badano preferencje klientów sklepu firmowego Spółdzielni Piekarsko-Ciastkarskiej w
Warszawie w odniesieniu do cech pieczywa oraz bułek produkowanych przy użyciu innowacyjnej technologii
cool rising. Pracę oparto o własne badania ankietowe przeprowadzone w listopadzie 2014 roku. Wśród
ankietowanych dominowały kobiety, większość respondentów miała wykształcenie co najmniej średnie oraz
dochody w przedziale od 1501 do 3000 zł. Według badanych najważniejsze cechy innowacyjnego pieczywa
to: jak najdłuższe utrzymanie świeżości, delikatna i chrupiąca skórka oraz wyrazisty smak i aromat, a zatem
cechy wypieków z ciasta przygotowanego metodą cool rising. Ponadto, klienci nie uznali ceny za cechę
decydującą o zakupach w sklepie firmowym, co jest sprzeczne z opinią w branży, że wzrost cen jest główną
przyczyną spadającej konsumpcji. Wyniki przedstawionych badań wskazują na cechy sensoryczne bułek jako te
najistotniejsze w zachęceniu klientów do zakupu pieczywa. Zastosowanie innowacyjnej technologii wydaje się
być uzasadnione w celu powstrzymania systematycznie spadającej konsumpcji wyrobów branży piekarniczej.
The study examines preferences of customers of the Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska bakery in Warsaw
regarding attributes of baked goods and rolls produced using the innovative technology “cool rising”, which
is a method of regulated dough preparation used in baking “crispy baked goods”. The study applies own
survey data collected in November 2014. The majority of respondents were women, most of respondents had at
least high school education, and income between 1501PLN and 3000PLN. Summary of responses shows that
the most important attributes of baked goods produced using the innovative technology include the longest
period of maintaining freshness, delicate and crunchy surface, and well defined taste and aroma. It has to be
stressed that bakery customers did not name price an attribute deciding about the purchase what seems to
contradict the opinion coinciding with the Law of Demand expressed by the sector’s leaders, namely that the
price increase is the primary reason for the baked goods consumption decline. Results of this study indicate
sensory attributes of rolls as the most important in encouraging purchase. The application of an innovative
technology seems justified in order to stop the systematically declining consumption of bakery products.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00