Tytuł pozycji:
Aktywność edukacyjna obszarów wiejskich w świetle teorii kapitału ludzkiego
- Tytuł:
-
Aktywność edukacyjna obszarów wiejskich w świetle teorii kapitału ludzkiego
Educational activity of rural areas in terms of human capital theory
- Autorzy:
-
Klonowska-Matynia, M.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/867662.pdf
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2012, 14, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podjęto próbę oceny problemu aktywności edukacyjnej mieszkańców obszarów wiejskich w świetle teorii
kapitału ludzkiego. W sytuacji zmieniających się warunków funkcjonowania całych gospodarek zwrócono uwagę
na konieczność systematycznego wzrostu przeciętnego poziomu wykształcenia jako jednej z determinant kapitału
ludzkiego. Wskazano zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w rozwoju kapitału ludzkiego na polskiej wsi oraz zasugerowano,
iż formalny poziom edukacji nie jest wystarczający do zmniejszenia dysproporcji rozwojowych pomiędzy
miastem a wsią. Zwrócono uwagę, że ważna jest aktywność edukacyjna mieszkańców wsi, również ta podejmowana
na drodze nieformalnej w celu utrzymania aktywności zawodowej w późniejszym wieku.
The article addresses the problem of education among rural residents using the theory of human capital.
The world’s changing economic conditions force an increase in the average level of education, as one of most
important determinants of human capital. The article shows the changes, that have occurred in the development of
human capital in the Polish countryside in recent years, and suggests that the formal level of education is insufficient
to reduce disparities between urban and rural areas. It is important for rural residents to undertake training or
educational program, both informal and formal, to maintain employability later in life. Given the importance of
education for human capital development and its impact on economic activity of the region’s residents, the study’s
main objective is to analyze and assess the level of human capital in Poland’s rural areas and the educational efforts
of their residents. The goal is achieved through the use of the statistical data obtained from GUS and the published
domestic and foreign studies and reports.