Tytuł pozycji:
Wykorzystanie marki regionalnej w praktyce przedsiębiorstwa agrobiznesu
- Tytuł:
-
Wykorzystanie marki regionalnej w praktyce przedsiębiorstwa agrobiznesu
Use of a regional brand in the practice of agribusiness company
- Autorzy:
-
Minta, S.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/867481.pdf
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2011, 13, 3
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono przedsiębiorstwo z Republiki Czeskiej działające głównie w branży agrobiznesu,
a dokładniej na rynku ekologicznych produktów żywnościowych. Badana „Biofarma Sašov” miała w swojej
ofercie m.in. certyfi kowane produkty regionalne, dlatego w działaniach promocyjnych wykorzystywano wizerunek
marki regionalnej, w celu uzyskania dodatkowej przewagi konkurencyjnej, ułatwienia zbytu, podniesienia prestiżu
fi rmy i skojarzenia oferty z tradycyjnym, zdrowym i lokalnym charakterem produktów. Na podstawie badań można
stwierdzić, że wybrany obiekt poprzez swoje działania promocyjne realizował strategię sprzedażową w oparciu o
pozycjonowanie na ekologiczność, wysoką jakość oraz regionalne pochodzenie wytwarzanych produktów.
The paper presents the company from the Czech Republic, primarily active in the agribusiness sector (more
precisely on the market of organic food products). Selected for the study “Biofarma Sašov” was on offer certifi ed
regional products. Therefore, there was used in promotional activities image of regional brand, in order to gain
additional competitive advantage, facilitate sales, the raise of company prestige and the associations assortment
from the traditional, healthy and local character of the products. Based on the research can be concluded that the
selected object, through its promotional activities, executed sales strategies based on the positioning of environmental
performance, quality and regional origin of products.