Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Education as a determinant of the implementation of innovation in agriculture in the light of empirical research

Tytuł:
Education as a determinant of the implementation of innovation in agriculture in the light of empirical research
Wykształcenie jako determinanta wdrażania innowacji w rolnictwie w świetle badań empirycznych
Autorzy:
Kielbasa, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/866849.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
education
determinant
implementation
innovation
agriculture
empirical research
new technology
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 1
1508-3535
2450-7296
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of empirical research conducted among farmers from different Polish provinces. The study involved 140 farmers, where half of them were young people (so-called young farmers, in the age under 40), and the remaining – older farmers. The attitudes of farmers towards innovation were examined, taking into account some factors of human capital. The study was conducted using the survey method. Based on the obtained results the significant relationship between the level of education and the quality of human capital was indicated. The younger, well-educated farmers are looking for new solutions and willing to implement innovations. Despite the pro-innovative attitudes, implementation of new solutions is very difficult. In the opinion of respondents, the most important barrier to the implementation of innovation is not the lack of knowledge and information about new solutions, but the lack of funds and the high cost of new technologies.

Przedstawiono wyniki badań empirycznych prowadzonych wśród rolników z całej Polski. W badaniu wzięło udział 140 rolników, z czego połowę stanowili młodzi rolnicy (w wieku do 40. roku życia), a pozostała część to starsi rolnicy. Zbadano postawy rolników wzgledem innowacji, z uwzględnieniem wybranych czynników kapitału ludzkiego. Badania przeprowadzono przy użyciu ankiety uczestniczącej z kwestionariuszem pytań. Na podstawie pozyskanych wyników można wskazać na istotny związek między poziomem wykształcenia i edukacją a jakością kapitału ludzkiego. Młodzi, lepiej wykształceni rolnicy poszukują nowych rozwiązań i chętnie wdrażają innowacje. Mimo proinnowacyjnych postaw wdrażanie nowych rozwiązań jest bardzo trudne. W opinii badanych najpoważniejszą barierą wdrażania innowacji nie był brak wiedzy i informacji o nowych rozwiązaniach, a brak środków finansowych oraz koszt nowych technologii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies