Tytuł pozycji:
Rynek firm zajmujących się rozmnażaniem roślin w Polsce
- Tytuł:
-
Rynek firm zajmujących się rozmnażaniem roślin w Polsce
Market of the companies engaged in breeding plants in Poland
- Autorzy:
-
Olewnicki, D.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/866743.pdf
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 6
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie zmian liczby przedsiębiorstw zajmujących się rozmnażaniem
roślin w Polsce ogółem, a także w poszczególnych województwach w latach 2009-2016. Źródłem danych,
które posłużyły do obliczeń były roczniki Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Przeprowadzono
także badania dotyczące lokalizacji omawianych przedsiębiorstw w stosunku do liczby ludności danych
województw. Wykazano 9,5-procentowy wzrost liczby firm z omawianej branży w badanym okresie.
Wzrost ten miał postać trendu wielomianowego drugiego stopnia. Ponadto liczba firm w poszczególnych
województwach dopasowana była do skupisk występujących tam konsumentów, o czym świadczy niska
wartość współczynnika Florence’a (F), wynosząca w 2016 roku F = 0,20.
The aim of the article was to present the changes that occurred in the number of companies engaged
in plant propagation in Poland in general as well as in particular voivodships in the years 2009-2016.
The source of data used for calculations were the Polish Classification of Activities (PKD). Research
on the location of the companies in question was also carried out in relation to the population of the
voivodeships concerned. The research shows a 9.5% increase in the number of companies from the industry
in the period under study. This increase was in the form of a polynomial trend. In addition, the number
of companies in particular voivodships was adjusted to the clusters of consumers there, as evidenced by
the low value of Florence (F) indicator.