Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rynek firm zajmujących się rozmnażaniem roślin w Polsce

Tytuł:
Rynek firm zajmujących się rozmnażaniem roślin w Polsce
Market of the companies engaged in breeding plants in Poland
Autorzy:
Olewnicki, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/866743.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2017, 19, 6
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie zmian liczby przedsiębiorstw zajmujących się rozmnażaniem roślin w Polsce ogółem, a także w poszczególnych województwach w latach 2009-2016. Źródłem danych, które posłużyły do obliczeń były roczniki Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Przeprowadzono także badania dotyczące lokalizacji omawianych przedsiębiorstw w stosunku do liczby ludności danych województw. Wykazano 9,5-procentowy wzrost liczby firm z omawianej branży w badanym okresie. Wzrost ten miał postać trendu wielomianowego drugiego stopnia. Ponadto liczba firm w poszczególnych województwach dopasowana była do skupisk występujących tam konsumentów, o czym świadczy niska wartość współczynnika Florence’a (F), wynosząca w 2016 roku F = 0,20.

The aim of the article was to present the changes that occurred in the number of companies engaged in plant propagation in Poland in general as well as in particular voivodships in the years 2009-2016. The source of data used for calculations were the Polish Classification of Activities (PKD). Research on the location of the companies in question was also carried out in relation to the population of the voivodeships concerned. The research shows a 9.5% increase in the number of companies from the industry in the period under study. This increase was in the form of a polynomial trend. In addition, the number of companies in particular voivodships was adjusted to the clusters of consumers there, as evidenced by the low value of Florence (F) indicator.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies