Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane uwarunkowania zmian poziomu wykształcenia ludności wiejskiej w Polsce

Tytuł:
Wybrane uwarunkowania zmian poziomu wykształcenia ludności wiejskiej w Polsce
Selected determinants of changes in the level of education of rural population in Poland
Autorzy:
Dudek, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/866627.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2012, 14, 3
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wykształcenie formalne stanowi niezbędny zasób dla funkcjonowania w realiach gospodarki rynkowej opartej na zasadzie konkurencyjności, jak również aktywności w przestrzeni społecznej, kulturowej i obywatelskiej. Opisano zmiany w poziomie wykształcenia mieszkańców wsi w latach 1995-2009 i stwierdzono znaczące tempo jego poprawy. Mimo stosunkowo szybszego tempa poprawy poziomu wykształcenia ludności wiejskiej niż mieszkańców miast, dysproporcje edukacyjne między tymi zbiorowościami pozostawały nadal znaczące. W opracowaniu wykorzystano dane statystyki publicznej z lat 1995-2009, dotyczące m.in.: poziomu wykształcenia, migracji i aktywności ekonomicznej ludności, jak również wyniki reprezentatywnych badań społeczeństwa polskiego przeprowadzanych przez CBOS w okresie od 1993 do 2009, które odnosiły się do problematyki edukacji. W artykule posłużono się metodami statystycznej analizy opisowej i porównawczej, jak również dokonano studiów literatury przedmiotu.

The formal education is one of prerequisites for entering the contemporary market economy based on a growing competition, and for functioning in social, cultural and public sphere. The paper describes the changes in the level of Poland’s rural population education. The level of education of rural population improved significantly. Despite the change, substantial educational disparities between rural and urban populations remain. The discussion uses the public statistics for the period 1995-2009 and considers, among others, the level of education, migration, economic activity, and results of the representative on education conducted by the Public Opinion Research Center. The methods of descriptive and comparative analysis of statistical data are employed and the state-of-the art literature review is carried out.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies