Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekonomiczne i marketingowe korzyści wynikające z wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001

Tytuł:
Ekonomiczne i marketingowe korzyści wynikające z wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001
Economic and marketing advantages resulting from implementation of quality management systemS ISO 9001
Autorzy:
Lemanowicz, M.
Mazurek, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/866529.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2010, 12, 1
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach, które wdrożyły i certyfikowały System Zarządzania Jakością ISO 9001. Celem badań było rozpoznanie przyczyn wdrażania systemu i korzyści jakie osiągnęły firmy w wyniku jego wdrożenia. Korzyści te podzielono na ekonomiczne, marketingowe i organizacyjne. Ponadto, omówiono istotę norm ISO 9000, zasady na których opiera się współczesny System Zarządzania Jakością ISO 9001 oraz przedstawiono krótką historię norm. Omówiono także zmiany jakie muszą nastąpić w organizacjach „zarządzanych przez jakość”.

The paper presents results of research carried out in companies which implemented and certified Quality Management System ISO 9001. The aim of the research was to identify reasons of implementation of the system and advantages resulting from that. The advantages were divided into economic, marketing and organizational. Moreover, the paper deals also with an idea of ISO 9000 standards, rules managing the contemporary Quality Management System ISO 9001 as well as a short history of these standards. Description of changes which are required in organizations in a process of shifting from „traditional” organizations to organizations „managed through quality” is an important element of the study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies