Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konsumencka ocena rynku żywności ekologicznej na przykładzie Krakowa

Tytuł:
Konsumencka ocena rynku żywności ekologicznej na przykładzie Krakowa
Cconsumer evaluation of the organic food market on the example of Krakow
Autorzy:
Matysik-Pejas, R.
Cieslik, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/865857.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest próba pośredniej i bezpośredniej oceny rynku żywności ekologicznej dokonanej na podstawie preferencji oraz opinii konsumentów. Badania przeprowadzono w 2015 roku metodą PAPI wśród 318 respondentów w sklepach oferujących żywność ekologiczną na terenie Krakowa. Uzyskane wyniki pozwoliły na wskazanie grup asortymentowych produktów ekologicznych, które są najchętniej wybierane przez konsumentów. Do produktów tych należą warzywa, owoce oraz pieczywo. Wyniki te przełożyły się na ocenę atrakcyjności oferty rynkowej poszczególnych rodzajów żywności ekologicznej. Najwyżej konsumenci ocenili stan rozwoju asortymentu na rynku warzyw, owoców oraz przetworów zbożowych. Natomiast najmniej atrakcyjnie w ich opinii wygląda oferta rynkowa ekologicznego mięsa i jego przetworów.

The aim of the study was an attempt of indirect and direct evaluation of the organic food market made on the basis of the preferences and opinions of consumers. Indirect assessment refers to the purchase of individual organic food groups by consumers. In turn, direct assessment concerned their opinion about the attractiveness of assortment of organic food available on the market. Studies were conducted in 2015 using PAPI method in stores offering organic food in the city of Kraków. The study included 318 respondents. The results allowed to identify groups of organic products which are the most frequently chosen by the consumer in stores across the city of Kraków. These products are vegetables, fruit and bread. The evaluation of attractiveness of the assortment of individual organic food groups available on the market gave very similar results. The least attractive in consumer opinion looks market offer of ecological meat and its products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies