Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany poziomu innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego

Tytuł:
Zmiany poziomu innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
Changes in the level of innovativeness of enterprises of the food industry
Autorzy:
Grzybowska, B.
Juchniewicz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/865422.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była identyfikacja zmian poziomu innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spo- żywczego w następujących szeregach czasowych: 2008-2010, 2009-2011 i 2010-2012. Do analizy zmian poziomu innowacyjności wykorzystano odsetek przedsiębiorstw aktywnych innowacyjnie i innowacyjnych oraz odsetek podmiotów wdrażających innowacje technologiczne (produktowe i procesowe) oraz nietechnologiczne (marketingowe i organizacyjne). Spośród analizowanych działów zdecydowanie bardziej innowacyjne okazały się przedsiębiorstwa produkujące napoje. Odsetek podmiotów wdrażających poszczególne rodzaje innowacji był znacznie wyższy nie tylko w porównaniu do jednostek produkujących artykuły spożywcze, ale i do całego przetwórstwa przemysłowego. Stwierdzono także cykliczność wdrażania innowacji (szczególnie organizacyjnych i marketingowych). Zdecydowanie najwyższy udział innowacji nietechnologicznych odnotowano w dziale produkcja napojów, szczególnie w obszarze innowacji marketingowych. Różnice w stosunku do przedsiębiorstw przetwórstwa przemysłowego i produkcji artykułów spożywczych wynosiły nawet 17 p.p.

The aim of the study was to identify changes in the level of innovativeness of the food industry enterprises. The results were compared to the results of the entire manufacturing. The analysis indicates that the enterprises that produce food and beverages, achieved scores higher than the average for the entire manufacturing (particularly in the beverages sector). It was also observed cyclical nature of the implementation of innovation – especially organisational and marketing innovations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies