Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konkurencyjność cenowa polskiego sektora mleczarskiego w Unii Europejskiej

Tytuł:
Konkurencyjność cenowa polskiego sektora mleczarskiego w Unii Europejskiej
Price competitiveness of Polish dairy market in the European Union
Autorzy:
Judzinska, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/865273.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi próbę oceny poziomu konkurencyjności cenowej polskiego sektora mleczarskiego na rynku UE. Szczególną uwagę zwrócono na stan przewag cenowych polskich producentów w odniesieniu do głównych unijnych konkurentów, tj. największych producentów i eksporterów mleka, a także przetwórców. Zakres czasowy analizy obejmuje lata 2012-2015. W kreowaniu przewag konkurencyjnych w sektorze mleczarskim istotną rolę odgrywają ceny. Potwierdza to zarówno analiza cen uzyskiwanych przez producentów rolnych, które w Polsce są nadal niższe niż w większości krajów UE-15, jak i analiza cen uzyskiwanych w dalszych ogniwach łańcucha żywnościowego. Można przypuszczać, że w najbliższych latach krajowym producentom mleka oraz jego przetworom uda się utrzymać przewagi cenowe względem rynku wspólnotowego, jednak będą się one powoli zmniejszać.

The paper is an attempt to assess the level of competitiveness of Polish dairy sector in the European Union market. Special attention has been paid to the state of the Polish producers price advantage relative to the EU’s main competitors, ie. the largest producers and exporters of milk and dairy products in the European Union. The study covered the years 2012-2015. In creating competitive advantage in the Polish dairy sector prices play vital role. This is indicated by both the analysis of market prices of basic products, of dairy sector. Which are lower in Poland than in the EU-15 countries, as well as analysis of prices in the following long of the food chain. In the future, it is expected that Polish dairy producers manage to maintain a price advantage in the EU market, however their level will be systematically reduced.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies