Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Świadomość rolników i konsumentów na temat dobrostanu kur w różnych systemach utrzymania a konkurencyjność na rynku jaj w dobie globalizacji

Tytuł:
Świadomość rolników i konsumentów na temat dobrostanu kur w różnych systemach utrzymania a konkurencyjność na rynku jaj w dobie globalizacji
Farmer and consumer awareness of hen welfare in different housing systems as related to competitiveness on the egg market in the age of globalization
Autorzy:
Sokolowicz, Z.
Krawczyk, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/865125.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
rolnicy
konsumenci
swiadomosc spoleczna
dobrostan zwierzat
kury
utrzymanie zwierzat
systemy utrzymania zwierzat
rynek rolny
rynek jaj
jaja
konkurencyjnosc
produkcja jaj
globalizacja
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2009, 11, 1
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mając na uwadze wprowadzane obligatoryjnie w chowie kur przepisy z zakresu dobrostanu zwierząt, dokonano oceny wiedzy rolników i konsumentów jaj na temat warunków utrzymania niosek. Oceniono także stopień ważności dla konsumentów jaj warunków utrzymania kur. W wyniku badań prowadzonych metodą ankietową stwierdzono niski poziom wiedzy i wrażliwości konsumentów jaj na temat dobrostanu kur. Większość konsumentów nie jest skłonna płacić wyższej ceny za jaja pochodzące od niosek w systemach o podwyższonym poziomie dobrostanu. W takiej sytuacji istnieje ryzyko zmniejszenia krajowej produkcji jaj i obniżenie konkurencyjności kosztowej Polski na rynkach zagranicznych.

Farmer and egg consumer knowledge of hen welfare in different housing systems and the importance of hen housing system to egg buyers were evaluated using the questionnaire method. It was found that the egg consumer knowledge of hen welfare is low. Some consumers give preference to free-range housing not because of welfare considerations but due to what they believe is better quality of free-range eggs. Egg buyers are mainly guided by freshness, price and size, while paying least attention to the housing system and hen welfare. The results obtained show that the Polish consumer at large needs to be thoroughly educated because new EU hen welfare regulations will cause a considerable increase in egg production costs, which will have to be compensated by higher egg prices. If consumer awareness does not change, Polish egg production may fall and Polish egg producers may become less competitive on foreign markets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies