Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedzochłonność produkcji rolniczej jako wyzwanie dla kształcenia zawodowego w Polsce

Tytuł:
Wiedzochłonność produkcji rolniczej jako wyzwanie dla kształcenia zawodowego w Polsce
The knowledge-intensive of agricultural production as the challenge for the agricultural education system in Poland
Autorzy:
Kozera, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/864647.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 6
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podjęto rozważania związane z rosnącym popytem na wiedzę polskiego rolnictwa oraz nad źródłami jej podaży. Wskazano na konieczność nadrabiania luki rozwojowej jaka dzieli rolnictwo krajowe od intensywnego rolnictwa wielu państw UE i świata. Podkreślono, że sposobem na pobudzenie wiedzochłonności samego sektora jest sprawnie działający system edukacji zawodowej. Celem opracowania była zatem diagnoza stanu szkolnictwa zawodowego, w tym rolniczego, w Polsce. Diagnozując ten złożony obszar badawczy wykorzystano metodę badania źródeł zastanych, co pozwoliło na uzyskanie przybliżonego obrazu sytuacji systemu szkolnictwa zawodowego. System ten zmienia się stopniowo, chociaż zmiany te określić można jako zbyt wolne w stosunku do dynamiki zmian konkurencyjnego otoczenia, zwłaszcza techniczno-technologicznego.

The article raise the questions related to the growing demand for knowledge of Polish agriculture and the sources of supply of this knowledge. It was indicated at necessary to complete development gap separating them from agriculture of many EU states and even world ones. It was emphasized that the way to stimulate knowledge-absorbing capacity of the sector is a workable system of vocational education. Purpose of the study is the evaluation of vocational education (including agriculture) in Poland. Diagnosing this complex research area the deck research method was used. It allowed to obtain approximate situation of the vocational education system. This system changing gradually, although this changes can be described as too slowed in relation to dynamics changes of competitive environment, especially in techno- technological field.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies