Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność finansowa branż przemysłu spożywczego w Polsce

Tytuł:
Efektywność finansowa branż przemysłu spożywczego w Polsce
The financial effectiveness of the branches of the food industry in Poland
Autorzy:
Stanislawska, J.
Florek, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/864255.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2013, 15, 4
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań było przedstawienie zróżnicowania branż przemysłu spożywczego według efektywności finansowej przy zastosowaniu taksonomicznej miary rozwoju Hellwiga w 2011 r. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że najwyższymi wartościami syntetycznego miernika efektywności finansowej charakteryzowały się branże produkcji piwa i produkcji gotowej karmy dla zwierząt domowych. Odznaczyły się one najwyższym poziomem rentowności, niską kapitałochłonnością oraz wysokim poziomem mnożnika kapitałowego, co wskazywało, że zarządzający w tych przedsiębiorstwach w celu poprawy rentowności kapitału własnego wykorzystywali także pozytywny efekt dźwigni finansowej. Najniższą efektywnością finansową odznaczyły się produkcje: cydru i pozostałych win owocowych, napojów bezalkoholowych, wód mineralnych i pozostałych wód butelkowanych, kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych, a także destylowanie, rektyfikowanie i mieszanie alkoholi, produkcja margaryny i podobnych tłuszczów jadalnych oraz produkcja soków z owoców i warzyw. Branże te charakteryzowały się wysoką kapitałochłonnością oraz relatywnie niską rentownością sprzedaży

The article presents the diversification of the branches of the food industry in Poland according to their financial effectiveness in 2011 by means of Hellwig’s taxonomic measure of development. On the basis of the research it is possible to say that the following branches had the highest values of the synthetic measure of financial effectiveness: manufacture of beer and manufacture of prepared pet foods. They were marked by the highest level of profitability, low capital intensity and high level of equity multiplier. This fact indicated that in order to improve the return on equity the managers in those enterprises also took advantage of the positive financial leverage effect. On the other hand, the following branches were marked by the lowest financial effectiveness: manufacture of cider and other fruit wines, manufacture of soft drinks; production of mineral waters and other bottled waters, manufacture of cocoa, chocolate and sugar confectionery, distilling rectifying and blending of spirits, manufacture of margarine and similar edible fats and manufacture of fruit and vegetable juice. The branches had high capital intensity and relatively low return on sales

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies