Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Norwegian and Polish dairy markets, state and prospects

Tytuł:
Norwegian and Polish dairy markets, state and prospects
Norweski i polski rynek mleczarski, stan i perspektywy
Autorzy:
Juszczyk, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/862649.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
Norway
Polska
market
dairy market
state
prospect
forecast
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2015, 17, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper was to analyse and compare states of Norwegian and Polish dairy markets in last years, as well examine their prospects. The study was based on FAO, Statistics Norway, Central Statistical Office of Poland, MarketLine industries profile data for period 2009-2014 and it included following issues: market data of volume and value, its forecast, category and geographic segmentation, market shares and distribution channels. There also reviewed profiles of leading companies, as well was analysed Porter’s five forces driving of those markets. Norwegian market is smaller than Polish seven times in terms of volume and with but only twice smaller in terms of value. Norwegian dairy market is oligopolistic while Polish is highly competitive.

Celem badań było przedstawienie stanu norweskiego i polskiego rynku mleczarskiego oraz rozpoznanie ich perspektyw. Materiał stanowiły dane FAO, Norweskiego Biura Statystycznego, GUS w Polsce oraz raporty firmy Marketline dotyczące tych rynków za lata 2009-2014. Badania dotyczyły wolumenu i wartości rynków, ich prognozy, segmentacje pod względem kategorii i udziałów w rynku europejskim, struktury rynków kanałów dystrybucji. Dokonano przeglądu profili wiodących firm, jak również przeprowadzono analizę pięciu sił Portera tych rynków. Pod względem wolumenu norweski rynek jest aż siedem razy mniejszy od polskiego, ale tylko dwa razy mniejszy pod względem wartości. Norweski rynek jest oligopolistyczny, podczas gdy polski wysoce konkurencyjny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies