Tytuł pozycji:
Realizacja polityki w zakresie wspierania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na przykładzie województwa małopolskiego
- Tytuł:
-
Realizacja polityki w zakresie wspierania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na przykładzie województwa małopolskiego
Implementation of policies to support innovation in small and medium-sized companies in Poland on the example of Malopolska province
- Autorzy:
-
Zuzek, D.K.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/862579.pdf
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 1
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecna polityka gospodarcza w Polsce w stosunku do innowacji koncentruje się na integracji i
stymulowaniu innowacyjnej przedsiębiorczości w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw. Transfer
i komercjalizacja technologii jest ważnym instrumentem polityki względem tego sektora. Obejmuje on specjalne
formy pomocy, które umożliwiają przedsiębiorstwom skutecznie zarządzać rozwojem nowych usług,
produktów, technologii, marketingu. Badania w tym zakresie przeprowadzono w 2014 roku na próbie 150
przedsiębiorców prowadzących swoją działalność w województwie małopolskim. Zebrane wyniki poddano
analizie statystycznej przy użyciu analizy rang Kruskala-Wallisa oraz korelacji rang gamma.
The current economic policy in Poland in relation to innovation and entrepreneurship is concentrated
on integrating and stimulating of innovative entrepreneurship and supporting the innovation of SMEs. Transfer
and commercialization of technology is an important policy instrument towards SMEs. It spans specialized
forms of innovation stimulating help in the SMEs sector, which make it possible for the enterprises to manage
effectively the development of new services, products, technologies, marketing models. The author’s own study
was carried out with the participation of 150 entrepreneurs from the Malopolska Province. The collected results
were subjected to statistical analysis using the Kruskal-Wallis rank method and rank correlation gamma method.