Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane postawy i zachowania polskich nabywców wobec żywności niszowej

Tytuł:
Wybrane postawy i zachowania polskich nabywców wobec żywności niszowej
Chosen attitudes and behaviours of Polish final buyers related to niche food
Autorzy:
Baruk, A.I.
Iwanicka, A.
Gruszecki, T.M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/862552.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2014, 16, 4
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy była ocena wybranych postaw i zachowań nabywców finalnych na rynku niszowym, jakim w Polsce jest rynek produktów z mięsa jagnięcego. Na podstawie wyników badań pierwotnych, które analizowano statystycznie stwierdzono, że istotnym czynnikiem determinującym postawy i zachowania rynkowe respondentów był poziom ich wiedzy na temat wartości odżywczej tych produktów oraz poziom ich dostępności, natomiast podstawową determinantą niekupowania tej grupy produktów były negatywne opinie innych osób na ich temat. Świadczy to o występowaniu luki wiedzy oraz luki dostępności, które powinny zostać wypełnione przez oferentów, aby możliwe było skuteczne kształtowanie postaw i zachowań rynkowych nabywców przez budowanie ich pozytywnych doświadczeń.

In the article the problems of chosen attitudes and behaviours of final buyers were presented. These aspects were analysed in the lamb meat market as the example of the niche market in Poland. On the base of the results of the field researches one can state that the key determinants of respondents’ attitudes and behaviours were the level of their knowledge about nutritional values of lamb products and the level of availability of these products. The negative opinions of others buyers were the main determinant of non buying of lamb products. It means that there are two big gaps (knowledge gap and availability gap) which should be filled by offerers to shape buyers’ attitudes and behaviours in the effective way.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies