Celem pracy była ocena wybranych postaw i zachowań nabywców finalnych na rynku niszowym,
jakim w Polsce jest rynek produktów z mięsa jagnięcego. Na podstawie wyników badań pierwotnych, które
analizowano statystycznie stwierdzono, że istotnym czynnikiem determinującym postawy i zachowania
rynkowe respondentów był poziom ich wiedzy na temat wartości odżywczej tych produktów oraz poziom
ich dostępności, natomiast podstawową determinantą niekupowania tej grupy produktów były negatywne
opinie innych osób na ich temat. Świadczy to o występowaniu luki wiedzy oraz luki dostępności, które powinny
zostać wypełnione przez oferentów, aby możliwe było skuteczne kształtowanie postaw i zachowań
rynkowych nabywców przez budowanie ich pozytywnych doświadczeń.
In the article the problems of chosen attitudes and behaviours of final buyers were presented. These
aspects were analysed in the lamb meat market as the example of the niche market in Poland. On the base
of the results of the field researches one can state that the key determinants of respondents’ attitudes and
behaviours were the level of their knowledge about nutritional values of lamb products and the level of
availability of these products. The negative opinions of others buyers were the main determinant of non
buying of lamb products. It means that there are two big gaps (knowledge gap and availability gap) which
should be filled by offerers to shape buyers’ attitudes and behaviours in the effective way.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00