Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Students sensory assessment of lamb meat taking into account selected consumer considerations

Tytuł:
Students sensory assessment of lamb meat taking into account selected consumer considerations
Ocena sensoryczna mięsa jagnięcego przez studentów z uwzględnieniem wybranych uwarunkowań konsumenckich
Autorzy:
Ludwiczak, A.
Bykowska, M.
Stanisz, M.
Slosarz, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/843695.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Zootechniczne
Źródło:
Roczniki Naukowe Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego; 2015, 11, 2
1733-7305
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to analyse consumer preferences for different types of meat and factors influencing the sensory acceptability of lamb meat among a group of surveyed university students. A survey and sensory analysis of roast leg of lamb was conducted among 202 students (17.8% men and 82.2% women; 33.2% respondents from rural areas and 66.8% from urban areas) from the Poznań University of Life Sciences. All the students had eaten chicken and pork, which were shown to be the most frequently consumed and most preferred meats. Almost 40% had eaten lamb, but only 1% indicated lamb as their favourite kind of meat. The highest ratings for the sensory quality of roast leg of lamb were given by men, by students who favour fried and roasted meat, and by those who declared interest in eating lamb in the future. Over 92% of the students surveyed found lamb acceptable and declared interest in eating lamb in the future. Of these 92%, about 40% of respondents declared interest in eating lamb often and about 50% in eating it occasionally. The high acceptability observed for the sensory traits of lamb may suggest that if lamb was appropriately promoted, distributed and made available, lamb consumption in Poland would increase.

Doświadczenie przeprowadzono w celu przeanalizowania preferencji żywieniowych młodzieży akademickiej, wpływających na spożycie różnych rodzajów mięsa oraz czynników warunkujących sensoryczną akceptację jagnięciny. Doświadczenie oraz konsumencka ocena sensoryczna pieczonego udźca jagnięcego przeprowadzona została wśród 202 studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu (17,8% mężczyzn i 82,2% kobiet; 33,2% respondentów z obszarów wiejskich i 66,8% z obszarów miejskich). Wszyscy badani respondenci spożywali mięso z kurczaka i wieprzowinę. Prawie 40% respondentów spożywało jagnięcinę, ale tylko 1% studentów wskazało mięso jagnięce jako ulubione. W trakcie oceny sensorycznej jagnięcinę najwyżej ocenili mężczyźni, osoby które preferują mięsa smażone lub pieczone oraz osoby, które deklarowały chęć spożywania jagnięciny w przyszłości. Ponad 92% badanych studentów zaakceptowało cechy sensoryczne mięsa jagnięcego oraz zadeklarowało chęć spożywania tego rodzaju mięsa. Pośród nich 40,6% zadeklarowało częste spożywanie jagnięciny, a 51,5% – sporadyczne. Wysoka akceptacja cech sensorycznych jagnięciny może sugerować, że odpowiednia promocja, dystrybucja i dostępność tego rodzaju mięsa zwiększyłyby poziom jego spożycia w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies