Tytuł pozycji:
Możliwości wykorzystania atrybutów rynku żywności w Polsce w kształtowaniu wizerunku i rozwoju wybranych regionów
- Tytuł:
-
Możliwości wykorzystania atrybutów rynku żywności w Polsce w kształtowaniu wizerunku i rozwoju wybranych regionów
The possibilities of using the food market attributes in creating the image and development of the region, based on selected regions of Poland
- Autorzy:
-
Stanowicka, A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/842514.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej; 2014, 107
2081-6979
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Skilful creation of a region’s positive image as a non-material resource may
contribute to the region development in long perspective. During this process it
is very important to show the attributes of region identity. The author made an attempt
to demonstrate the possibilities for the use of food market attributes in creation
of region’s image. A survey was carried out in six typical regions (NUTS 2)
in Poland and the results are presented in the paper. The main important food
market attributes are: regional culinary heritage, regional products, prevalent
production in region and regional diversity of food consumers behaviour.