Celem zarządzania strategicznego jest określenie potencjału przedsiębiorstwa na
osiągnięcie sukcesu obecnie i w przyszłości. Dla przedsiębiorstwa nastawionego na zysk (for-profit)
oznacza to identyfikację i rozwój niewykorzystywanych obecnie możliwości sprzedaży oraz tych,
które pojawią się w przyszłości. Wymaga to dobrej znajomości rynków, nowych osiągnięć technologicznych
i nadążania za zmianami społecznymi. Pracownicy, wynalazki, procesy i organizacja
muszą być ze sobą spójne tak, by klient otrzymywał we właściwym momencie oczekiwaną przez siebie
wartość dodaną. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju pozwala osobom zarządzającym
przedsiębiorstwem zebrać i przeanalizować potrzebne informacje, które pozwalają wspierać menedżerów
w podejmowaniu decyzji dotyczących spójności przedsiębiorstwa, jak też w ustalaniu celów
i planów działań. To właśnie sprawia, że zarządzanie strategiczne jest tak cenne w biznesie. Badanie
przeprowadzone wśród niemieckich menedżerów wykazało do jakiego stopnia systematyczna
strategia rozwoju jest realizowana przez niemieckie przedsiębiorstwa i jakie instrumenty zarządzania
strategicznego są w tym procesie wykorzystywane. Ponadto, badanie pozwoliło na określenie
jakie są skutki takiego podejścia do biznesu i odpowiedziało na pytanie czy przedsiębiorstwa systematycznie
wdrażające strategię rozwoju osiągają na rynku większy sukces niż ich mniej strategicznie
nastawiona konkurencja. Na uwagę zasługuje również fakt, że w niniejszej pracy dokonano
porównania pomiędzy przedsiębiorstwami państwowymi (rozumianymi tutaj jako organizacje nonprofit)
i przedsiębiorstwami prywatnymi (organizacje for-profit). Przeprowadzone analizy wykazały,
że zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach prywatnych i państwowych nie różni się zasadniczo.
Praktycznie wszyscy menedżerowie uczestniczący w badaniu uważają, że strategia jest ważna,
bardzo ważna albo wręcz kluczowa dla sukcesu firmy, ale jedynie jedna trzecia z nich systematycznie
analizuje i weryfikuje strategię rozwoju firmy. Badanie wykazało również, że większość przedsiębiorstw
konsekwentnie realizujących i weryfikujących swoje strategie rozwoju osiąga sukces. Niemniej
jednak badanie nie wykazało w sposób rozstrzygający czy przedsiębiorstwa te uzyskują lepsze
wyniki pod względem wzrostu sprzedaży i zysku aniżeli ich konkurencja, która nie kieruje się zasadą
strategicznej spójności wszystkich elementów przedsiębiorstwa.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00