The skill of reading undergoes dramatic changes due to the change of reading interface readers are exposed to. Readers who want to be active participants of knowledge society need to perceive it as more than just a receptive skill.
The study aims to assess the condition of homo legens, diagnose what kind of reading interface preferences characterize 21st-century readers, how they respond to texts considering reading both digitally and in print, accepting or viewing critically the underlying ideology of the text.
The analysis of the collected data attempts to determine if the reported preferences are conducive to the development of critical thinking skills for 21st-century literacy, which include understanding complex ideas, evaluating evidence, weighing alternative perspectives and constructing justifiable arguments.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00