Human and technology interactions are two directional. A human makes use of the technology available, but the technology enhances human potential and creates opportunities for further development in the use of technology. This mutual influence will be presented on the example of the use of Information and Communication Technologies (ICT) in language learning and teaching LL&T. Both historical perspectives on CALL and the contemporary practices illustrate interrelations between material artefacts and their use for learning purposes in the multilingual reality of the Internet. The results of research on teachers of foreign languages show that material culture gives ground for social and pedagogical practices but human perceptions, opinions, and actions constitute the actual use of it.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00