Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia; 2013, 4, 140; 87-95 2082-0909
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Artykuł prezentuje wybrane możliwości zastosowania mediacji w nauczaniu języka polskiego w szkole średniej. Obrazuje też obecny sposób myślenia młodzieży na temat treści literackich poruszających problem samobójstwa. Ponadto przedstawia propozycję modyfikacji tematów do matury pisemnej z języka polskiego pod kątem mediacji z bohaterem literackim i wśród bohaterów literackich. Tylko krytyczna, ale jednocześnie konstruktywna akceptacja uczniowskiego głosu w dyskusji może sprawić, że młodzież będzie chciała szukać rozwiązań swoich problemów poprzez literaturę, a nauczanie zostanie uwolnione od mechanicznego powielania schematów myślenia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00