Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spotkania z autorytetem na lekcjach języka polskiego w klasach IV–VI. Refleksje wokół serii „Nazywam się…”

Tytuł:
Spotkania z autorytetem na lekcjach języka polskiego w klasach IV–VI. Refleksje wokół serii „Nazywam się…”
Meetings with authority in Polish language lessons in classes IV–VI. Reflections around the series ‘My name is...’
Autorzy:
Gajak-Toczek, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/782916.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
authority
biography
multiculturalism
Other/Stranger
literature for children and adolescents
autorytet
biografia
wielokulturowość
Inny/Obcy
literatura dla dzieci i młodzieży
Źródło:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia; 2019, 10, 285; 170-182
2082-0909
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article the author presents, on selected examples, the possibilities of implementing axiological education in the context of books from the mentioned biographical series. A linguistic conversation about characters significant for the development of human civilization, acting as an authority, approximated to the young reader by the authors of the series, may concern many issues, such as: role and significance of a family home for shaping a man, school life, the possibility of creative participation of the individual in the process of changing the world (displaying personality traits that help in achieving success). The Polish language teacher also has the opportunity to consider issues related to the concepts of Other-Stranger, upbringing for peace and the implementation of memorization practices on the times of World War II. He teaches the art of interpreting various texts and indicates the possibilities of intersemiotic practices.

brak

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies