Rozumienie „funkcjonalnego podejścia do nauki o języku” w planie ramowym (podstawie) oraz w jego realizacji Understanding the „functional approach to language learning” in the framework plan (core curriculum) and its implementation
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia; 2019, 10, 285; 228-239 2082-0909
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
The author undertook to interpret the linguistic assumptions of language education in the
field of the Polish language course in the new core curriculum of general education effective
from 2017. In the analysis, the author took into account the functionalist / functionalism
slogans often used in the framework plan as the theory of language underlying the language
education and the Polish language as a subject. The author in the elaboration:
– presented a semantic analysis of operational passwords with the functional component,
– indicated deficiencies in the language theory, which lacks logical explanations of the idea
for recipients (teachers),
– showed the absence of the teaching / learning concept,
– presented an analysis of the basis assumptions in specific programs for teaching Polish,
– compared the analyzed concept to the authentic ideas of functionality.
Interpretation and analysis of the core curriculum have proved that it is difficult to find in it
a coherent and a functional action plan.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00