Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia; 2016, 7, 223; 110-125 2082-0909
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Intensive migration of recent years is gradually transforming Polish schools into multicultural
ones. This article presents and analyses the social and organizational consequences of new
legal regulations on the residence and education of pupils with migratory experience who
have insufficient knowledge of Polish to take advantage of education in Polish schools. It
draws attention to the need for schools to make organizational adjustments, including the
development of new curricular content and the necessity of training school employees in
new (meta)competencies. These include intercultural and communicative competencies,
with special regard to techniques for working with pupils that do not speak Polish (or
speak it poorly) in class, and which support subject learning in Polish. The framework for
discussion is the concept of inclusive schools that take into account this new type of pupil in
Polish schools, as well as the need to equip teachers with new competencies and prepare the
learning environment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00