Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia; 2016, 7, 223; 67-78 2082-0909
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
The article presents ideas regarding the explanation of grammar in the process of teaching
Polish as a foreign language. The author focuses on problems such as: the place and role of
grammar in teaching foreign languages including Polish as a foreign language; selection and
analysis of language material for explanation; the manner of presenting grammar; the use
of grammar commentary; using one’s mother tongue and foreign language of the learners
to explain grammar; as well as referring to one’s mother tongue in order to facilitate the
understanding of a given topic. The entire article is enriched with numerous examples
from pedagogical practices as well as a list of topics from Polish grammar that after proper
presentation should not be problematic for those learning Polish as a foreign language.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00