This study used a self-designed questionnaire to empirically evaluate Chinese and American undergraduate students’ recognition of moral values in six dimensions: honesty, civility & self-discipline, benevolence, unity & helping others, esteem, and filial piety. In total, 743 valid samples from 8 Chinese universities and 157 valid samples from 4 American universities were collected for an experimental comparison. Measurement results showed that the differences between Chinese and American college students were not significant in the dimensions of honesty, benevolence, esteem, and filial piety. These values, which originated in traditional Chinese culture, had the same priorities in both groups, confirming a certain degree of universality. However, significant intergroup differences existed in the civility and self-discipline dimension and the unity and helping others dimension. These results highlight the importance of enhancing Chinese college students’ moral consciousness, especially with esteem, and of enhancing American students’ consciousness of unity and helping others.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00