Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Editorial

Tytuł:
Editorial
Autorzy:
Dewaele, Jean-Marc
Li, Chengchen
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/780969.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Studies in Second Language Learning and Teaching; 2018, 8, 1; 15-19
2083-5205
2084-1965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This is the first special issue devoted specifically to emotions in second language acquisition (SLA). Influenced by the positive psychology movement (Fredrickson, 2001), there has been a shift away from an exclusive focus on negative emotions in SLA to a more holistic analysis of both negative and positive emotions among learners (Dewaele & MacIntyre, 2014; MacIntyre & Gregersen, 2012; MacIntyre, Gregersen, & Mercer, 2016; MacIntyre & Mercer, 2014). We are not claiming that nobody had considered positive emotions and affect in SLA before 2012, as indeed many researchers prepared the ground (e.g., Arnold, 1999; Broner & Tarone, 2001; Cook, 2000; Dewaele, 2005; Kramsch, 2006). Moreover, educational psychologists did point to the pivotal role of positive academic emotions that sustain motivation (Pekrun, 1988, 2014; Pekrun, Goetz, Titz, & Perry, 2002a, 2002b). However, none of the SLA studies created the kind of wave of interest in emotions in SLA that we are currently witnessing. It is possible that now the time is ripe, as the success of the biennial Psychology of Language Learning conferences illustrates, as well as the establishment of the new International Association of Psychology of Language Learning during the second conference in Finland in 2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies