Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Past and future research agendas on writing strategies: Conceptualizations, inquiry methods, and research findings

Tytuł:
Past and future research agendas on writing strategies: Conceptualizations, inquiry methods, and research findings
Autorzy:
Manchón, Rosa M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/780597.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
feedback processing
learning-to-write
L2 writing
problem solving
writing-to-learn-language
strategies
Źródło:
Studies in Second Language Learning and Teaching; 2018, 8, 2; 247-267
2083-5205
2084-1965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper offers a retrospective narrative review of research on L2 writing strategies and a prospective discussion of potential theoretical and pedagogical relevant lines of inquiry to be explored in future research agendas. The retrospective analysis will synthesize the main trends observed in the conceptualization of writing strategies as well as central directions followed in empirical research in the domain. The prospective discussion tries to advance research agendas on the basis of several observations about L2 writing that are presented as key points to be considered when analyzing existing or thinking about future research in the domain. Special mention will be made of future research avenues centrally concerned with theoretical and empirical questions on the manner in which strategic behavior during writing and during written corrective feedback processing may foster language learning. It will be suggested that following this route can result in interesting and profitable synergies between research on language learning strategies and recent SLA-oriented L2 writing research initiatives on the language learning potential associated with L2 writing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies