Based on the theory of direct relation graph (DRG) and sensitivity analysis (SA), a reduced mechanism for diesel CH4-H2 tri-fuel is constructed. The detailed mechanism of Lawrence Livermore National Laboratory, which has
654 elements and 2827 elementary reactions, is used for mechanism reduction with DRG. Some small thresholds
are used in the process of simplifying the detailed mechanism via DRG, and a skeletal mechanism of 266 elements is obtained. Based on the framework of the skeletal mechanism, the time-consuming approach of sensitivity
analysis is used for further simplification, and the skeletal mechanism is reduced to 262 elements. Validation of the
reduced mechanism is done via a comparison of ignition delay time and laminar flame speed from the calculation
using the reduced mechanism and the detailed mechanism or experiment. The reduced mechanism shows good
agreement with the detailed mechanism and with related experimental data.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00