The necessity of teaching such an activity as generalization was considered by Z. Krygowska in the ‘70s (Krygowska, 1977). The formation of this ability requires an adequate selection of non-stereotypical tasks, for which the algorithm is unknown to the person solving the task, ones in which a student is forced to search for their own method of solving the task on the basis of their knowledge. In literature, there are known studies concerning the process of generalization of students of different ages which use, at most, 2D visual patterns. However, the author still did not find any research based on tasks which examine the process of generalization in 3D. In this paper, results will be shown of using a task concerning a cube carried out in a diverse group of students from middle school, high school, and university.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00