Średniowieczny model nauczania filozofii był pod wieloma względami nowoczesny, skuteczny i atrakcyjny. Wyróżniało go kierowanie się ku sprawom istotnym (miłość), oryginalna metodyka oparta na dyskusji (dialogu). Nauczyciel miał być twórcą znaków ułatwiających uczniowi samodzielne odczytanie prawdy. Nauczanie opierało się na relacji osobowej mistrz - uczeń i było wyrazem życzliwości wobec ucznia. Doskonałym przykładem tego modelu jest praktyka oraz teoria kształcenia św. Tomasza z Akwinu. Pod wieloma względami może ona inspirować współczesnych dydaktyków.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00