This paper aims at the interpretation of the father as an empty figure of authority in Samuel Beckett’s radio play entitled Embers. Through the close-reading of this play and the analysis of the relations between the protagonist and the two feminine characters, Ada and Addie, it demonstrates how the father figure coincides with the classical impasse of Beckett’s oeuvre: the subject unable to manifest itself. Due to that fact, the father is presented in the constant process of wearing his authorial space out. It is eventually demonstrated that in Embers the subject is coerced to balance between its self-deconstruction and the paternal violence: its focus on its own materiality results in the collapse of language, whereas overt attention on the linguistic cognition puts forward the logic of remnants resisting father’s orders, be it in the form of sound collage, or material element immune to symbolisation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00