The article presents the changes that have taken place in the passenger car market in Poland, as a result of deregulation associated with the Polish access to the European Union. The author has analyzed the causes for the vehicle fleet in Poland increased dimensions, in terms of spatial and consumer demand of Polish households, the changes in the primary and secondary markets. Furthermore showed how the fiscal regulations have changed the age structure of the automotive park on the Polish market.
Artykuł przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynku samochodów osobowych w Polsce wskutek deregulacji związanych z akcesją Polski do Unii Europejskiej. Autor dokonał analizy przyczyn wzrostu liczebności parku samochodowego w Polsce, w aspekcie przestrzennym i popytu konsumpcyjnego polskich gospodarstw domowych, zmian na rynku pierwotnym i wtórnym. Pokazał też, jak regulacje podatkowe zmieniły strukturę wiekową parku samochodowego na polskim rynku.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00