Social determinants and their influence on entrepreneurship in the light of experiences of the United States Uwarunkowania społeczne i ich wpływ na przedsiębiorczość w świetle doświadczeń Stanów Zjednoczonych
Celem artykułu jest zbadanie roli i wpływu uwarunkowań społecznych na rozwój przedsiębiorczości w świetle doświadczeń USA. Zarówno socjologia jak i kultura odgrywają ważną rolę i wywierają znaczący wpływ na stymulację rozwoju przedsiębiorczości w USA. W publikacji położono szczególny nacisk na kluczowe zmienne wykorzystywane w badaniach dotyczących przedsiębiorczości, takie jak: płeć, rasa, wiek i wykształcenie (czynniki społeczne), ich wpływ na przedsiębiorczość oraz rolę w rozwoju przedsiębiorstwa. Uwagę poświęcono również wpływowi czynników kulturowych na krajobraz przedsiębiorczości.
The purpose of this paper is to study the role and the influence of social determinants on development of entrepreneurship in the light of experiences of the United States - a cradle of entrepreneurship and innovation. Both sociology and culture play an important role and highly influence the stimulation of development of American entrepreneurship. The paper puts special emphasis on the key variables in traditional entrepreneurial studies such as: gender, race, age, and education (social measures), their influence on entrepreneurship and role in enterprise development. It is also concerned with the influence of culture on entre-preneurial landscape.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00