Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Behawioralne podejście do formułowania celów przedsiębiorstwa

Tytuł:
Behawioralne podejście do formułowania celów przedsiębiorstwa
Behavioural approach to defining corporate objectives
Autorzy:
Błach, Joanna
Gorczyńska, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/698116.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
coalition of stakeholders
behavioural objectives
aspiration level
organisational slack
koalicja interesariuszy
cele behawioralne
poziom aspiracji
luz organizacyjny
Źródło:
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie; 2017, 45, 4; 55-67
1896-656X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this paper is to present the behavioural decision-making model as an alternative to the neoclassical approach to defining corporate objectives. Elementary stag-es of the behavioural decision-making process are presented with regard to the interests of various stakeholders. The analysis of the practical solutions revealed that the majority of the analysed companies emphasize a behavioural approach to defining objectives, while using a neoclassical approach. In this way the contents of the defined objectives become complementary. It was also found that limited interest in a behavioural model of deci-sion-making may result from the unclear principles regarding the determination of aspira-tion levels and the difficulty in assessing the performance of a company.

Celem artykułu jest prezentacja behawioralnego modelu podejmowania decyzji jako alternatywy dla neoklasycznego podejścia do formułowania celów przedsiębiorstwa. Na tym tle przedstawiono etapy procesu formułowania celów z uwzględnieniem oczekiwań różnych interesariuszy. Analiza danych empirycznych wykazała, iż większość z badanych spółek w formułowaniu celów akcentuje podejście behawioralne, jednocześnie stosując podejście neoklasyczne. Stwierdzono także, iż ograniczone zainteresowanie behawioralnym modelem podejmowania decyzji może być wynikiem, między innymi, niejasnych zasad co do określania poziomów aspiracji, jak i trudności w ocenie wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies