Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie czytania rumuńskich czytelników z dysleksją w klasach podstawowych

Tytuł:
Strategie czytania rumuńskich czytelników z dysleksją w klasach podstawowych
Autorzy:
David, Carmen
Roşan, Adrian
Gavril, Lorana
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/694585.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
reading deficits
lexicality effect
frequency effect
reading speed
reading accuracy
transparent orthography
deficyty w czytaniu
efekt leksykalności
efekt częstotliwości
prędkość odczytu
dokładność czytania
ortografia transparentna
Źródło:
Prima Educatione; 2018, 2
2544-2317
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The current study addresses the nature of developmental reading deficits in Romanian upper primary grade students. We investigated the presence of a primary deficit in reading speed and the nature of reading strategies employed by Romanian dysfluent readers. This study is a part of a work in progress. Students with dyslexia were compared to students without dyslexia on measures of accuracy and speed of reading a text and non-word stimuli. The lexical procedure was investigated based on intra-individual comparisons of non-word vs. word reading, and high frequency vs. low frequency words. Our investigation yield interesting results. Students with dyslexia in third and fourth grades presented not only a reading speed deficit, but also less accurate reading. Also, there is evidence against the over-reliance of dyslexic children on the sublexical route.

Badania opisane w opracowaniu dotyczą deficytów w rozwijaniu czytania w przypadku rumuńskich uczniów klas podstawowych. Zbadano występowanie deficytu pierwotnego w zakresie szybkości czytania oraz charakter strategii czytania wykorzystywanych przez rumuńskich czytelników. Przedstawiona analiza dotyczy fragmentu większych badań. Uczniowie z dysleksją zostali porównani do uczniów bez dysleksji, biorąc pod uwagę dokładność i szybkość czytania. Procedurę leksykalną badano na podstawie wewnątrzindywidualnych porównań odczytu bez słowa i słowa oraz słów o wysokiej częstotliwości i niskiej częstotliwości. Uzyskano interesujące wyniki. Uczniowie z dysleksją w trzeciej i czwartej klasie prezentowali nie tylko deficyt prędkości czytania, ale także mniej dokładną lekturę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies