Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komunikacja miejska w obsłudze obiektów turystycznych i rekreacyjnych

Tytuł:
Komunikacja miejska w obsłudze obiektów turystycznych i rekreacyjnych
Urban Transport in the Operation of Tourist and Recreation Facilities
Autorzy:
Mehring, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/694319.pdf
Data publikacji:
2020-04-02
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Progress. Journal of Young Researchers; 2020, 1; 84-95
2543-9928
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Support recreational and tourist facilities depend on local conditions and policies of the city and public transport companies. This article is not a specific case study, but presents an example of the city (communication networks) in which the service of tourist traffi c (or recreational) became the basis for the organization of public transport. The article shows that tourism and recreation can be a determinant of the creation of the line, and even communication network. However, it is very diffi cult to investigate the demand of tourism and recreation in public transport, because the supply has to stay ahead of demand, and even create it. On the other hand, a well-organized line can become a signifi cant source of income, which can lead to the maintenance of public transport and even in some cases to its development.

Turystyka i rekreacja mogą być determinantą powstania linii, a nawet sieci komunikacyjnej. Jest to jednak często determinanta bardzo słaba, podatna na różnego rodzaju wpływy zewnętrzne, w tym tak niezależne od władz miasta i przewoźnika, jak na przykład moda. Z drugiej strony, dobrze wykorzystana, może mieć niebagatelne znacznie dla komunikacji miejskiej i całego miasta. Artykuł opisuje determinanty turystyczno-rekreacyjne zarówno organizacji sieci, jak i linii, a także określa elementy niezbędne w linii komunikacji miejskiej, która ma służyć obsłudze obiektów turystycznych lub rekreacyjnych. Dodatkowo podano przykłady tego typu zjawisk. W bibliografi i obok publikacji z dziedziny socjologii czasu wolnego, socjologii miasta, turystyki zostały wykorzystane także opracowania dotyczące historii sieci komunikacji miejskiej użytych jako przykłady.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies